Nu het echte werk..

20 april 2012 - Lanzarote, Spanje

Hola!

Zondag 15 april is mijn stage pas echt begonnen. Ik moest om 3 uur beginnen met werken. Goh, wat was ik toch zenuwachtig..Ik heb me eerst voorgesteld aan iedereen, en iedereen was heel aardig. Ik moet vooral met Spaanse vrouwen werken. Er werkt 1 Nederlands meisje maar daar wissel ik de dienst elke keer mee.
Als eerste gingen ze me alles uitleggen. Ik had ook daarom heeeel veeel op geschreven. Maar ik begrijp niet alles in 1 x haha, dus ze moesten me heel vaak iets uitleggen.
Mijn Engels is ook niet altijd goed, dus dat is ook nog moeilijk. Maar dat is goed voor me, een hele uitdaging dus!
Ik mocht de 1ste dag al best veel doen. Ik mensen helpen die een handdoek en een afstandsbediening willen kopen. Mee kijken naar het inchecken, paspoorten invullen, noem maar op!
Bij mij in het hotel moeten wij als receptionist al best veel doen. Vergeleken de andere hotels, dus dat is wel leuk!
Ik doe soms best wel veel dingetjes verkeerd, maar dan zeggen die Spaanse vrouwtjes ''don't worry, don't worry'' haha.. Dus dat is wel lief! Marja, ik ben hier ook een stagiare om te leren.
Mijn 2de dag was maandag, toen moest ik ook om 3 uur beginnen tot 11. Ik dacht dat ik wist hoe ik alle lichten uit moest doen. Maar dat was dus niet... Ik moest de lichen bij de computer aan doen maar ik deed inplaats van het licht aan alle computers uit en daar zaten mensen aan te werken dus al die computers waren uitgevallen haha, en daar moest je ook geld voor betalen, dus dat was weer lekker dom!:)
Ik heb ook een fietsje gekocht voor 50,-. Alleen de ketting lag eraf dus ben ik maandag helemaal naar het centrum gelopen met me kapotte fiets. Aan iedere Spanjaard die voorbij kwam gevraagd Where is the biceycle shop, niemand kan Engels dus in mijn gebrekkige Spaans; Donde esta bicicletta (schrijf ik niet goed) tienda? Op een gegeven moment kwam ik bij een haventje uit en daar was eindelijk een fietsen maker. Deze heeft mij geholpen en ik dacht dat die zei dat ik 50 euro moest afrekenen maar gelukkig was het maar 15 euro haha. Dus een fiets voor 65 euro. Maar toen moest ik nog een slot.. Dus ik ben naar een goedkoop winkeltje geweest. Deze noemen ze ''het chineesje''. Ik durfde me fiets niet zo buiten te laten staan dus ik in die winkel gestapt en gezegd een locker para mi biciletta en dat chineesje had voor mij een slot voor 2.80 dus ook weer goed gedaan! Toen lekker op me fietsje naar huis gegaan en daarna moest ik werken.
Ik was dinsdag en woendag vrij. Gelukkig was het kei mooi weer. Dus ik heb die dagen heerlijk op het strand gelegen! Lekker bakken. En lekker gezwommen. Alleen helaas nu wel aan het vervellen op me schouders, had ik maar beter moeten insmeren!:) We zijn dinsdag avond ook uit eten geweest. Dat is hier echt suuuper lekker en goedkoop. Ik had als voorgerecht gambas en stokbrood met knoflook. Als hoofdgerecht zelfgemaakte pizza met gamba's en als afsluiter gingen we naar een cocktailbar, heerlijk! Daar draaiden ze allemaal oude nummer dus dat was super gezellig. Ik was met mensen gegaan die hier al 5 maanden stage hebben gelopen dus die weten alle leuke barretjes. Wij kregen daarom ook allemaal gratis shotjes en cocktails, dus dat is zeker niet verkeerd:)..
Woensdag ook lekker een dagje vrij. Toen was ik met 2 meisjes lekker naar de haven gelopen, naar een mislukte markt geweest en toen heel de middag op het strand gelegen. Daarna zijn we weer terug gelopen en hebben we met z'n allen geplaat van het appartementencomplex.
Vandaag 4de dagje gewerkt. En het begint steeds leuker te worden. Je weet veel meer en dat is gewoon fijner. Ik heb ook al een paar mensen ingechecked ( in het engels) en uitgechecked. Gebeld voor excursies, auto huur gebeld en geregeld. Telefoon in het spaans opgenomen. Deze zin moet ik altijd zeggen in het spaans; Hotel HC Club Playa Blanca. Buenos dias/tardes/noches. Le atiende Britt. En meestal versta ik die mensen of begrijp ik ze toch niet dus zeg ik altijd uno momento por favor. En verbind ik ze door met mijn manager.
Ik sta wel heel vaak alleen achter de receptie maar dat is misschien ook wel goed, want ik vraag toch altijd heeel veel. Ik begin de Spaanse gasten ook meer te begrijpen. Ik kan nog echt geen verhaal vertellen, maar echt woordjes... Ik zeg gewoon heel vaak tegen ze Lo siento, hablo un poco espanol (sorry, ik praat een beetje spaans). En meestal vinden ze het wel oke.
Gisteren kwam er een hele grote senioren groep aan. Deze noemen ze mundio senior hahaha.. 2 groepen van 75 personen die allemaal meteen geholpen willen worden.
Ik moest de bandjes bij de mensen om doen voor all inclusive. En ze gingen allemaal tegen mij in het Spaans lullen haha. En ik kon er natuurlijk helemaal niks van verstaan, want hun hebben ook nog eens een Spaans accent (Cattalaans). Maar de tijd ging wel lekker snel. Ik moest ook in de morgen werken van 9 tot 5. Maar het was uiteindelijk 6 uur geworden want ik vond het zo lullig om 5 uur te gaan omdat het zo druk was.
Dus het is even wennen, maar ik heb wel vertrouwen in dat het goed gaat komen! Morgen moet ik ook van 9 tot 5 werken en dan gaan we 's avonds stappen en zondag moet ik van 3 tot 11 werken en kan ik lekker uitrusten van het stappen haha..
En dan zie ik wel weer wat me rooster is!
Het weer in Nederland is niet zo goed hoorde ik, winterjassen..... Dan is het hier toch wel een stuk beter!
Nou ik hoor allemaal hoe het met jullie gaat! Hier zien jullie iedergeval hoe het met mij gaat.
Hasta otra! (tot snel) Adios xxxxxxxxxxxxx

1. Brigitte:
    21 april 2012
    Hola chicka! Klinkt helemaal super allemaal!! Knap dat je al zo snel het 'echte' receptie werk mag doen, gaat je helemaal lukken!!!! En ach je bent er tenslotte ook voor je taalervaring, dus dat begrip zal je wel blijven krijgen zolang je het maar blijft proberen! Knap hoor, doen we je niet na! Hier is alles goed! Inderdaad vreselijk herfst weer, maaaaar volgens de geleerden komt daar volgende week verandering in! Fabienne kijkt iedere dag op skype, of je oline bent, zo lief! Nou meis, lekker genieten!! Dikke kussen van ons! Xxxx
  2. Geerthe:
    22 april 2012
    Ha lieve Britt, Michelle had me even jou site gegeven. Super leuk zeg, volgens mij gaat t helemaal goed komen daar. Zet m op he!! en ik hou je in de gaten, haha dikke kusjes!!
  3. Marijn:
    Hee Britje,

Ik ben stikjaloers, omdat ik daar ook wil fietsen.
    Maar misschien kom ik dat nog wel doen hoor.
    Hoe vind je Playa Blanca?

Geniet van het stappen, zonnen (zonder te vervellen), werken en het spaans lullen.

Hasta otra

Marijn.
  4. Petra:
    22 april 2012
    Hey Britt, het gaat je daar lekker lees ik wel :) had ook niet anders verwacht met zo'n instelling en uitstraling. Wat ben je al aso bruin....
    Net een hagelbui op m'n kop gehad met het uitlaten van Boris, besef maar goed dat je boft met dat weer. Geniet er van en is die ober de enige leuke vent in de omgeving?????????
    Xxxpeetenderest:)
  5. Manon:
    23 april 2012
    Hoi Britt,
    wat ben je toch een kanjer! Jij ziet in elk probleem gewoon weer een kans! Gaat er wat fout? komt vanzelf goed. Met die instelling gaat het je zeker lukker. Wat leuk dat je soms al alleen moet werken, ze hebben dus al gezien dat ze "een goeie"in huis hebben.
    Ik ben jaloer op je vrije dagen. Die klinken toch echt als vakantie.
    Hier gaat alles z'n gangetje, wij zal al blij als de zon even schijnt.
    dikke kus uit Nederland.
    manon
  6. Fleur:
    23 april 2012
    Hee Britt ik zie dat het allemaal goed gaat
  7. Astrid:
    24 april 2012
    Heej Britt!
    Wat leuk om te lezen dat het goed met je gaat. Precies zoals je vertelt zo schrijf je.
    En die foto's....je straalt aan een stuk door!
    Meske je verdient het, geniet er maar lekker van daar.
    Een fiets gekocht ha ha een echte hollander he! Wel makkelijk natuurlijk om snel ergens te zijn. We blijven je volgen super leuk!
    lieve groetjes van Astrid en de rest.
  8. Marlou:
    1 mei 2012
    Buenas dias Britt,
    Wij hebben ook zon!!!!!!!!!!!!!!
    Zondag rond half 3 eindelijk de zon heerlijk over het strand gelopen in Kamperland en gisteren gelukkig ook mooi weer Koninginnedag gevierd in Amsterdam met Rene en daar kwamen we Anneke en de rest tegen. Het was erg gezellig.
    Babs moest werken in Eindhoven bij Go Pasta, Cleo is eerst gaan high wijnen en daarna feest gevierd in Eindhoven, Caroline was in Tilburg en Eliza was aan het werk bij de Posthoorn tot laat.
    Dus iedereen had wat te doen.
    En heb je ook nog aan onze Koningin gedacht?!
    Vindt het geweldig hoe je het doet. En met het spaans komt het ook wel goed hoor Britt. Werk ze en stuur de zon maar gauw weer deze kant op want na 2 dagen is hij al weer bijna verdwenen. Geniet ze daar en tot schrijfs.
    Heel veel kusjes van Marlou en Rene Babs Cleo Caroline Eliza xxx
  9. aaike:
    8 mei 2012
    Hey Britt!

Ik ben wel een beetje jaloers aan het worden, als ik het allemaal zo lees. Ik zit hier in een kikkerlandje dat alleen maar slecht weer heeft op dit moment.
    Ik mis je wel hoor. Ik heb jou echt veel te vertellen haha.
    Veel plezier verder!

Xxx