4de week alweer

4 mei 2012 - Lanzarote, Spanje

Hola amigos/amigas,

Que tal?
Estoy bien.
Wat gaat de tijd toch snel.. ik zit hier nu al een maand! Ik begin echt steeds meer me plekje te vinden. Wat heb je hier toch best een relaxt leventje.
Vorige week was een erge leuke week. Ik was vrij op maandag, ik was die morgen op de vulkaan geweest lekker ontbeten daar.. Daarna was ik naar het strand gegaan, daar de hele dag gelegen en lekker gezwommen in de zee. Toen dachten we om 6 uur laten we maar eens boodschappen gaan doen, dus zijn we naar de supermarkt gegaan, best veel boodschappen gekocht en ik had me fiets bij dus we konden niet met de taxi mee terug.. Dus moesten we 30 minuten gaan lopen en dat was zwaar! Aan de ene kant 2 flessen en aan de andere kant en dan nog kei veel boodschappen haha.. Wat had ik toen een pijn aan me schouders. Die avond een heerlijke salade gemaakt en daarna met Desiree hardgelopen. Ik heb dus de 4tatlon gedaan; eerst vulkaan lopen, zwemmen, fietsen en hardlopen (papa niet jaloers worden haha). Die dinsdag moest ik werken van 5 tot half 1, 's morgens lekker op het strand gelegen en daarna gewerkt. Dat was me stomste werkdag.. Er kwamen die dag mundio senioren pas heel laat. En die domme mensen weten niet waar hun kamer dan zit in het donker, dus moest ik samen met een Nederlandse collega die verdwaalde mundiosenioren helpen om ze naar hun kamer te brengen. Maar dat zijn net kleine kindjes die lopen en lopen maar overal rond en kunnen het daarna niet meer vinden. Ik was zo klaar ik zei daar en daar en kijk maar of je het kan vinden haha. En mijn collega die was nog 10 minuten bezig haha.. Daarna mochten we eindelijk naar huis.. Woensdag hadden ik en mijn kamer genootjes Sanne en Marieke de grand tour gedaan. Dat is een tour over heel het eiland. Echt de moeite waard! We moesten om 9 uur verzamelen.. Maar wij dachten dat we een Nederlandse gids zouden krijgen maar we kregen een Engelse. 9 uur kwam de bus en zijn we alle mensen op gaan halen.. Bij het eerste hotel haalde we mensen op en daar stond een Nederlandse TUI bus.. Dus onze gids dacht ee dat is een Nederlandse gids misschien kunnen ze wel met haar mee. Uiteindelijk mochten we gelukkig met de Nederlandse bus mee. Als allereerste gingen we naar het park van Timafaya. Dit is een vulkanen park. Dit was echt zo mooi! Overal kliffen, vulkanen resten, alles van vulkanen! Daarna waren we naar Los hervidos gegaan. Dit is een mooi strandje met rotsen, echt mooi. Daarna naar El gofo naar het groene meertje. Daarna hadden we een tussenstop in Yaiza, hier hadden we een heerlijk buffet. Ik had de typische canarische aardappeltjes. Dit zijn gepofte aardappeltjes met zout. Na de lunch gingen we door naar de wijnproeverij. Dit was een soort wijnhuis met allerlei wijnen, huis van vroeger en allemaal druivenplanten. Lekker was de wijn zeker! Na de wijnproeverij gingen we door naar de Aloe vera plantjes. Dit was echt heel apart. Het zijn soort dikke vetplanten en als je deze open snijd komt er soort slijm uit. Dit schijnt heel goed voor je huid te zijn. Voor rimpels, acne, huidproblemen noem maar op! En je kant het zelfs eten.. Maar het is echt heel vies om te eten. Daarna kregen we een shotje van de aloe vera en een cakeje, dat was wel heel erg lekker. Als laaste gingen we naar de beroemde witte krabbetjes. Dit was ook heel mooi! Het is een soort museum over vulkanen en informatie van Lanzerote. En je hebt er een soort zwembad en tuin met een prachtig uitzicht. Daarna was het al weer 5 uur en gingen we weer terug naar Playa blanca (het zuiden). We reden ook nog langs Arrecife (de hoofdstad), Puerto calero (wonen de rijke mensen) en Puerto del Carmen (bekend onder de Nederlandse touristen) en uiteindelijk sweet home Playa Blanca.
Donderdag moest ik weer werken van 3 tot 11. De ochtend de vulkaan bewandeld en daarna nog lekker naar het strand gegaan. Vrijdag was papa Lionel jarig en werd 48 jaar! Ik moest die dag van 9 tot 5 werken. Ik had mijn lieve papa 's ochtends opgebeld.. Daarna lekker gewerkt en na het werk naar het strand gegaan. Lekker gezwommen en tot half 7 op het strand gebleven. Gauw naar huis, gegeten en gaan skypen met papa. Nou niet alleen papa maar de hele familie en vrienden. Dat was ook gezellig! Zaterdag ook van 9 tot 5 gewerkt.. Die avond heerlijk uit eten geweest met Sanne en Marieke. Goh wat had ik lekker gegeten, de typische canarische aardappeltjes, tonijn en groente. Als afsluiter een heerlijke likeur 43. Die avond ook nog op stap geweest, maar dat viel een beetje tegen dus het was niet heel laat geworden!:) Zondag van 3 tot 11 gewerkt en die ochtend ook lekker op het strand gelegen (dagelijke bezigheid haha). En dan is het al weer maandag, die ochtend lekker wezen hardlopen, vulkaan beklommen en de hele dag op het strand gelegen. Daarna dachten we om ''eventjes'' boodschappen te doen, dat was anders dan verwacht. We hadden 2 karretjes o ja dat kan er ook nog wel bij, en dit en dat, o ja doe daar er maar 6 van want dat is in de aanbieding en dit en dat enzo ging het maar door totdat we bij de kassa aankwamen en toen zagen we 80 euro staan. Wij dachten ooo haha... En toen moesten we alles nog naar de taxi sjouwen met iets van 8 flessen en hartstikke veel boodschappen, gelukkig was ik op me fietsje dus ik was later als hun boven haha en moesten hun 2 keer op een neer lopen, goed gedaan marie en sanne haha! Daarna kwam ik mijn vriendin tegen bij de Spar die op die dag was aangekomen! Toen weer gauw terug op me fietsje om misschien nog met de boodschappen te helpen. Die avond hebben we lekker gegeten opgeklopt ei op een stokbrood. Daarna de film Sweet Things gekeken van Cameren Diaz met M&M's en chips. We wilde eigenlijk Mama Mia maar dat meisje was niet thuis die die film had helaas! Dinsdag was ik ook vrij. Dinsdagochtend werd ik om half 10 wakker, alles een beetje schoongemaakt in het huisje, was gedaan. Daarna ben ik op me fietsje naar de vuurtoren gegaan en de andere kant van de boulevard gefiest. Ook heel mooi! Daarna stond Sandy op mij te wachten om 12 uur. Ik heb haar alles een beetje laten zien van Playa Blanca en daarna hebben we heerlijk lopen bakken tot 5 uur op het strand. Na het strand zijn we weer terug gegaan naar Sandy's kamer. En die heeft gewoon een hotelkamer van de gasten, ik dacht echt ik ben niet meer zo luxe gewend. Gewoon een bad alles schoon, 2 persoonsbed en een balkon!! Daarna hebben we boodschappen gedaan en zijn we terug gelopen naar ons appartementje. Daarna met ze allen kipnuggets, stokbrood en kokommer gegeten. Om 11 uur was Sandy naar huis gegaan en wij zijn lekker gaan slapen. Deze dag is mijn lieve mamie jarig. 46 jaar alweer! Ook gebeld in de morgen want ik moest om 9 uur werken. Vandaag was ook wel een leuk dagje om te werken. Daarna weer naar het strand geweest, vulkaan beklommen en toenet was ik op de computer met mama, papa, petra, renee, marlou, quint en yourick wezen skypen! Was ook gezellig haha.. En nu dacht ik laat ik maar weer eens een verhaaltje erop zetten..
En hoe gaat het allemaal met jullie??? Nog steeds lekker weer in Nederland hoorde ik?:) En over een week beginnen de examens voor de havo spannend!! Allemaal heeeel veel succes ermee!! En ik duim hier voor jullie in Lanzerote!
Tot het volgende verhaaltje allemaal !! Adios xxxxxxxxxxxx

1. Marijn:
    5 mei 2012
    Hoi Brit,

Ik vond het enorm leuk om je op skype te zien.
    Wat ben je al bruin zeg.
    Groeten,

Marijn
  2. Franca:
    5 mei 2012
    Hoi Hoi Britt.
    Leuk je gisteren gezien te hebben op skype.
    Wat een prachtige fot's op je site. Ik ga je volgen. Schrijf maar erg leuke verhalen. Enne maak ons maar niet te lekker met dat heerlijke weer wat jij daar hebt. Wij hebben 's avonds de kachel aan. Brrr.Dus stuur maar een beetje zon naar ons toe.
    Tot gauw. Lieve groet Franca
  3. Desiree,Britt,Quint en Yourick:
    10 mei 2012
    Ha die Britt

Je moet niet aan iedereen mijn leeftijd verraden dacht dat ik nog door kon als 30 jarige nu dat gaat nu niet meer lukken.
    Erg leuk om op mijn verjaardag jouw ook erbij te hebben je ziet er goed uit lekker bruin en super relaxed ( kan ook niet anders met zo'n heerlijke chill plek).
    Lieve schat je bent echt een kanjer en ik was al trots maar ik wordt alleen maar trotser.
    Liefs mama xxxxxxxxxx
  4. Marlou:
    29 mei 2012
    He Britt,

Wat gaat de tijd toch snel hé.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt straks wil je niet meer terug???
    Grapje!!!
    Nou we hebben eindelijk de zon en krijgen nu ook
    wat kleur op onze huid. En nu maar hopen dat de zon
    blijft want volgens de weerberichten zou het aankomend weekend maar 15 graden worden dus balen.
    We houden je op de hoogte.
    We krijgen morgen een meisje uit Frankrijk voor 3 dagen van Caroline haar school. Ben benieuwd of ik nog wat frans kan spreken met haar (je parle un peu francaise) als het goed is kan ze ook engels (hopen wij allemaal). Nou lieve schat ik ga nu stoppen en schrijf je gauw weer. Veel plezier daar en geniet. Dikke kus van Marlou. xxxx.....ect.
  5. Ellen:
    29 mei 2012
    Hoi britt, toevallig dacht ik vanavond hoe zou het toch met britt zijn! Toen ik bij jullie mam op haar fb keek zag ik dat je een eigen site had. Ik lees dat het allemaal goed met je gaat, super leuk, en fijn dat je het goed naar je zin hebt. Heel veel suc6, en ik volg je verder wel. Veel groetjes van ons allemaal.
  6. Judith:
    31 mei 2012
    Hey Chica!
    Ik voelde me zo schuldig dat ons gezinnetje al even niets van zich had laten horen aan jou, Fleur heeft t 2x geprobeerd maar daar ging steeds alleen 1 zin naar jou toe de rest van haar verhaal verstuurde ie niet? Maar ik zie dat je zelf ook al lang niets meer bijgechreven hebt! alleen eeen heel goed teken betekend dat je jezelf al helemaal thuis voelt daarn en niet veel aan t thuisfront denkt! Ben je niet blij dat je gegaan bent? nu toch al een super ervaring nemen ze je nooit meer af! Hier gaat alles z'n gangetje verbouwing aan de tuin is gelukkig klaar eindelijk !! het is super mooi geworden zijn we heel blij mee. gelukkig was t klaar toen hiet de zon ook eens begon te schijnen. Fleur gaat morgen op ponnykamp in Zeeland lekker op t strand rijden en zwemmen met de paarden, ze tettertons al de oren van de kop sinds haar verjaardag hierover en haar tas staat al lang en breed klaar ( dat wel doet ze anders nooi!) Maar leuk dat ze zoveel zin erin heeft.Bram heeft afgelopen weekend een voetbal tounooi gehad en is eerste geworden en Je OOm oscar deed ook mee die is dan weer niet eerste geworden maar 4e. Morgen ga ik weer naar Figh-fit dit is een boxtraining met een circuitje dat bestaat uit, hardlopen opdrukken heel veel buikspieren squats etc!!! je bent bijna dood als je klaar bent maar lekker!!! zowiezo fijn om een keer goed te kunnen rammen ( of klinkt dat erg agressief). Nou meiske ik hoop dat je nog een paar heerlijke maanden tegemoet gaat en wie weet een knappe spaanse juan aan de haak slaat! hihi Dikke zoenen van ons 4 en een poot van Sjors